viernes, 23 de mayo de 2025

Studiu de caz

Context Un elev din clasă întâmpină dificultăți în stăpânirea unei abilități-cheie specifice fiecărei unități. De exemplu: • la Atletism: nu reușește să mențină ritmul într-o alergare de rezistență; • la Gimnastică: ezită să sară la capră din cauza fricii; • la Baschet: evită să dribleze în joc; • la Fotbal: lovește mingea fără precizie; • la Handbal: nu se oferă la primirea mingii; • la Goalball/Torball: refuză să participe din lipsă de încredere. Lovirea mingii cu latul și cu șiretul este o abilitate de bază care determină în mod direct calitatea transmiterii mingii – fie prin pasă, fie prin șut. Lovitura cu latul este utilizată în special pentru pase precise și controlate, în timp ce lovitura cu șiretul este folosită pentru a imprima mingii forță, fiind frecvent asociată cu șuturile la poartă. Evaluarea acestei deprinderi presupune observarea poziției piciorului de sprijin, a direcției loviturii, a coordonării mișcării și a eficienței transmiterii mingii. Execuția șutului la poartă în condiții de joc presupune integrarea mai multor elemente tehnice și tactice: identificarea momentului potrivit pentru șut, alegerea tipului de lovitură, precizia, forța și orientarea către poartă. Este o deprindere care evidențiază nivelul de aplicare a tehnicii în context real, sub presiune sau cu opoziție parțială. Evaluarea acesteia nu se bazează exclusiv pe reușita marcării unui gol, ci pe corectitudinea tehnică, coerența gestului și capacitatea de decizie a elevului în situație dinamică. Se evaluează: • execuția tehnică a preluării mingii (cu talpa, coapsa, pieptul); • execuția șutului la poartă cu latul și cu șiretul; • plasamentul în teren și coordonarea cu echipa în timpul jocului. În final, utilizarea resurselor digitale colaborative este un criteriu relevant pentru alfabetizarea digitală funcțională. Elevii care folosesc în mod activ și eficient instrumente digitale (bloguri, aplicații video, prezentări interactive) în cadrul proiectelor comune dovedesc că pot integra tehnologia în mod creativ și responsabil în procesul educațional. Această competență este esențială într-o societate bazată pe cunoaștere și tehnologie.

No hay comentarios: